انجمن خوشنویسان شهرستان لالی

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی فعالیتهای انجمن خوشنویسان شهرستان لالی ایجاد گردیده است

انجمن خوشنویسان شهرستان لالی

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی فعالیتهای انجمن خوشنویسان شهرستان لالی ایجاد گردیده است

مشخصات بلاگ
انجمن خوشنویسان شهرستان لالی

انجمن خوشنویسان شهرستان لالی
سال تاسیس:1389
تعداد هنرجویان:60 نفر در دوره های مقدماتی،متوسط ، خوش،عالی و ممتاز
فعالیتهای انجمن: میزبان 3 دوره همایش خوشنویسی چلیپا ویژه ارتحال ملکوتی امام (ره) با گستره استان خوزستان
مدرس و سرپریت: سید ستار فاطمی فارغ التحصیل دوره ممتاز انجمن خوشنویسان ایران

افتتاح نمایشگاه بین المللی ایران و ترکیه

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ


نمایشگاه بین المللی ایران و ترکیه با آثار جمعی از استادان برجسته ی ایران در مرکز هنرهای معاصر آنکارا گشایش یافت
.........

.........


آنکارا – ایرنا – نمایشگاه بین المللی آثار هنری ایران و ترکیه در تاریخ 26 خرداد ماه 1394 طی مراسمی در مرکز نمایشگاه هنرهای معاصر آنکارا و با حضور جمع زیادی از هنرمندان و هنردوستان دو کشور و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی در پایتخت ترکیه گشایش یافت.
به گزارش سایت آثار هنرمندان ایران « عزیزی هنر » به نقل از خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که نزدیک به 200 اثر هنرمندان برجسته کشورمان به نمایش گذاشته شده، نزدیک به دو هفته دایر خواهد بود.
هنر معاصر ایران در قالب فعالیت های فرهنگی هنری بین المللی ایران و ترکیه با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و شهرداری منطقه چانکایای آنکارا برگزار شده است.
علی رضا بیکدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا طی سخنانی در آئین گشایش این نمایشگاه با اشاره به اینکه منابع الهام فرهنگی ایران و ترکیه مشترک است، گفت: متاسفانه شناخت ما از فرهنگ و هنر یکدیگر به اندازه مطلوب نیست و امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه و فعالیت های فرهنگی مشترک قدم مهمی برای آشنایی فرهنگ و هنر دو کشور شود؛ او از علاقمندان به فرهنگ و هنر و ادب ایرانی خواست تا با سفر به ایران از نزدیک با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا شوند.
نافذ کایا معاون شهرداری چانکایا نیز در این مراسم گفت: این شهرداری مفتخر است که میزبان آثار مفاخر یکی از قدیمی ترین و مهم ترین تمدن ها و فرهنگ های جهان است و تسهیلات لازم را برای برگزاری این نمایشگاه بزرگ فراهم آورده است.
دکتر آلابی کاراوغلی استاد دانشگاه و رئیس دانشکده هنرهای معاصر دانشگاه کاراتکین و عضو کمیته اجرایی نمایشگاه، ایران را مهد فرهنگ و هنر دانست و گفت: با برگزاری چنین نمایشگاهی گامی کوچک ولی مهمی در جهت نزدیک سازی همکاریهای فرهنگی و هنری دو کشور و معرفی آثار و استعدادهای هنرمندان ایرانی در ترکیه برداشته شد.
فعالیت های فرهنگی و هنری بین المللی ایران و ترکیه را از ایران امیر افشانی و از ترکیه دکتر آلابی کاراوغلی با حمایت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا سازماندهی می کنند.
در اولین روز این فعالیتها نمایشگاه نقاشی، خوشنویسی و مجسمه از آثار هنرهای معاصر هنرمندان ایرانی و ترکیه ای برپا می شود.
در این نمایشگاه نزدیک به 200 اثر از 85 هنرمند معاصر برجسته ایرانی و 80 اثر از هنرمندان ترکیه به مدت 4 روز به معرض نمایش گذاشته می شود.
کنفرانسی نیز با مشارکت علی رضا بیکدلی سفیر و علی مرادخانی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حس صفرخانی رایزن جدید فرهنگی ایران در آنکارا، مجید ملا نوروزی رئیس موزه هنرهای معاصر ایران و استاد علی شیرازی هنرمند ایرانی در سالن اجتماعات مرکز هنرهای معاصر شهرداری چانکایا برگزار گردید
آثار خوشنویسی استاد حسن حسین نژاد، نقاشی های افکان بیاض، مجسمه های عزیمت کارامان از ترکیه نیز در 28 خرداد ماه به نمایش در می آید.
فردای آن روز آثار مینیاتور و نقاشی علی رضا آقامیری، چاپ باسمه ای بلگین اونار از ترکیه و راضیه کیانوش از ایران و آثار نقاشی دورموش علی به نمایش در می آید. به دنبال آن در 29 خرداد آزمون های تایپوگرافی اورن تورال و مجسمه کاریهای نجم الدین یاغجی و جعفر نجیبی به نمایش گذاشته می شود.
این فعالیتها در طول نزدیک به دو هفته برای بازدید علاقمندان به هنرهای معاصر ایران و ترکیه باز خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، برگزاری چنین فعالیتی در طول نزدیک به دو هفته کار نمونه ای از فعالیتهای فرهنگی ایران در ترکیه در جهت معرفی توانایی ها، استعدادهای هنر ایرانی است و برگزار کنندگان آن در صدد هستند در صورت امکان چنین فعالیتی را در شهرهای مختلف ترکیه به ویژه استانبول و قونیه و ترابوزان نیز برگزار کنند.
شبکه آواز تلویزیون دولتی ترکیه نیز ویژه برنامه ای در این زمینه از محل برگزاری نمایشگاه هنرهای معاصر هنرمندان ایرانی و ترکیه ای پخش کرد.
سفیر ایران نیز با شرکت در برنامه زنده صبحگاهی شبکه فرهنگی ت ار ت آواز در باره فرهنگ، هنر و گردشگری در ایران گفتگو و به معماری، نقاشی، خوشنویسی، بافندگی، موسیقی، سفال و صنایع دستی ایران پرداخت. هدف اصلی برنامه معرفی نمایشگاه هنر ایران و ترکیه در آنکارا بود.

.........
جهت مشاهده تصاویری از این مراسم به ادامه مطلب توجه فرمایید

 .........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

.........

  • عظیمه مهری بابادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی